Placeholder أفضل شامبو للقشرة للرجال - 3 منتجات مميزة
English
Free delivery on all orders above 850 EGP in Cairo & Alexandria

Your Bag

0 items
Your bag is empty.
Image

أفضل شامبو للقشرة للرجال

Sold out
Tettello Anti Dandruff Shampoo Tettello Anti Dandruff Shampoo
Dandel Shampoo
10% Extra on App
Cute Guard Anti-Dandruff Shampoo Cute Guard Anti-Dandruff Shampoo

القشرة محرجة جدًا، خاصة لو انت من محبي اللون الأسود، يعني المشكلة  بتبقى أكبر، بتحس إنها دوامة ومش هتخلص منها خالص، بس قبل ما تتوتر و ترتبك، خلينا نتكلم الأول أصلا يعني أيه قشرة شعر و ليه هي موجودة؟  

وفقًا لأطباء الجلدية، قشرة الشعر بتبقى رد فعل لخميرة إسمها الملاسيزية، وهي تسكن بشكل طبيعي الغدد الدهنية في بشرتنا. 

تفاعل الخميرة دي مع الجهاز المناعي في الجسم هو اللي بيوصل للإحمرار و الحكة والتقشير واللي في النهاية بيوصل لظهور القشرة. 

بينصح أطباء الجلدية بالاهتمام بصحة البشرة و العناية بها لأنه مش بيمثل أهمية من الحفاظ على فروة الرأس، لأن الخميرة اللي لسه متكلمين عليها من شوية بتحب تعيش في بيئة دافئة و رطبة ، وده اللي بيخلي أصحاب البشرة الدهينة يعانوا من ظهور القشرة أكتر من أي حد تاني. 

بس مش عايزينك تبقى قلقان، لأننا جايين بالحل اللي كل واحد بيدور عليه، وأكيد هتلاقي الشامبو المضاد للقشرة المناسب ليك في القائمة دي  من أفضل شامبو للقشرة للرجال. 

بس قبل ما تقرر تختار أيه هو أفضل شامبو للقشرة للرجال، خد وقتك في التجربةـ لأن ممكن تختلف النتائج من شخص لشخص بسبب اختلاف البشرة من شخص لشخص. 

أفضل شامبو للقشرة للرجال

شامبو-Dandel

الاهتمام بفروة الرأس مهم جدًا لنمو الشعر الصحي، وحتى لو مافيش علاج بشكل فعال للتخلص من القشرة للأبد، بس في شامبو ممكن يساعد في السيطرة عليها ، وشامبو -Dandel من إنفينيتي فارما بيساعد على كده. 

بتركيبته الفريدة واللي موجودة فيها بيريثيون الزنك ، وكبريتيد السيلينيوم اللي بيساعدوا على التخلص من القشرة و التقليل من ظهورها من أول استخدام.

ده غير إنه فيه كمان زيت زيتون،  زيت الخروع ، زيت شجرة الشاي ، بروتين القمح المتحلل ، زيت الأرجان ، البانثينول ، الزنجبيل. يعني هيساعدك في الحفاظ على شعرك و تغذيته بشكل سليم و صحيح. 

من المعروف عن منتجات إنفينيتي فارما إنها منتجات عالية الجودة و ليها صدى ايجابي عند كل المستخدمين وده لأنها منتجات طبيعية 100%، تقدروا تشوفوا المنتجات المتاحة على سورس بيوتي، وماتنسوش تستمتعوا بالعروض والخصومات اللي دايمًا موجودة. 


تيتيلو شامبو لعلاج قشرة الشعر

الترطيب والاهتمام بفروة الرأس هما المفاتيح لمنع و تقليل قشرة الشعر. 

وده اللي بيعملوا شامبو  تيتيلو لعلاج قشرة الشعر وده بسبب تركيبته اللي فيها بيروكتون أولامين، كافيين، بيوتين، زيت بالميتو المنشاري، زيت الأوكالبتوس، زيت الزعتر، مينثول، بانثينول واللي بدورهم بيساعدوا على ترطيب فروة الرأس و التقليل من الإحساس بالحكة و اللي بدورها بتقلل القشرة. 

تركيبة شامبو تيتيلو المميزة بتساعد على تنضيف فروة الرأس كويس جدًا لأن أول خطوات التخلص من القشرة، هي إزالة التراكمات والزيوت في فروة الرأس. 


شامبو كيوت جارد ضد القشرة

لو بتدور على تركيبة شامبو تكون خفيفة على الشعر و كمان بتحافظ على شعرك من الجفاف واللي ممكن تسبب الحكة يبقى شامبو كيوت جارد ضد القشرة هو الحل المناسب بالنسبة لك. 

المميز في شامبو كيوت، غير تركيبته المميزة اللي هنتكلم عليها كمان شوية، هو إن ممكن تستخدمه من مرتين لتلاتة مرات في الاسبوع على شعر مبلول و تغسله كويس ومن غير ما تقلق على شعرك خالص. 

أما بالنسبة لتركبية شامبو كيوت المميزة فهو فيه خلاصة الزيوت والمكونات الطبيعية زي بيروكتون أولامين، بيريثيون الزنك، بالميتو المنشاري، مستخلص البابونج، زيت شجرة الشاي، حمض الساليسيليك واللي بيساعدوا بشكل أساسي على تقليل الحكة والقشرة، وكمان بيحفظوا على ترطيب فروة الرأس و الشعر بشكل عام. 

More from The Source

Free delivery over 350 EGP
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore
Refer a friend & earn 15% off
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore
Join our loyalty program
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore
Explore our blog
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore