Placeholder أفضل 6 شامبو لتساقط الشعر للرجال في مصر
English
Free delivery on all orders above 850 EGP in Cairo & Alexandria

Your Bag

0 items
Your bag is empty.
Image

أفضل شامبو لتساقط الشعر للرجال

Integrado Anti-Hair Loss Shampoo Integrado Anti-Hair Loss Shampoo
PhytoNovathrix Fortifying Energising Shampoo
Top Hair Shampoo
For Him
Hair Fuel Shampoo Hair Fuel Shampoo
Strengthening Shampoo
Anti-Hair Loss Densifying Exfoliating Pre-Shampoo

غالبًا، الشعر اللامع و الكثيف بيتم تصويره على أنه مثال للجمال سواء للرجال أو السيدات، وبالرغم من كده إلا إن النسبة الأكبر من الرجال بيعانوا من تساقط الشعر، فأنت لو بتعاني من تساقط الشعر، اطمن انت مش لوحدك! 

لأن حظك كويس أوي، في خيارات كتيرة ومتنوعة لإنقاذ الشعر الخفيف أو التقليل من تساقط الشعر، وأول حاجة ممكن تحطها في روتين شعر هو اختيار الشامبو المناسب لتساقط الشعر. 

في المقالة دي ، هنعرفك أكترعن قائمة فيها 6 من أفضل شامبو لتساقط الشعر للرجال، لو بتعاني من تساقط الشعر، كمل للآخر عشان تعرف أكتر. 

أفضل شامبو لتساقط الشعر للرجال

إنتجرادو 

شامبو إنتجرادو من أوركيديا هيبقى أول شامبو لتساقط الشعر للرجال معانا في القائمة. مميزات الشامبو ده أنه مناسب لجميع أنواع الشعر،  يعني لو شعرك جاف أو دهني هتقدر تستخدمه من غير أي قلق. 

بيساعد على تقليل تساقط الشعر الناتجة عن التعب أو التوتر أو الضعف بشكل عام ، وكمان بيزيد من كثافة الشعر من خلال تغذيته وده لأنه مكون من مكونات عالية الجودة المعروفة إنها بتعزز نمو الشعر. زي كابالجين، بروتين القمح المتحلل، الكيراتين المتحلل، بروكابيل، مستخلص إكليل الجبل، بلاندول جي، بالميتو المنشاري. 

طريقة استخدامه سهلة وبسيطة، كل اللي محتاجه أنك تستخدمه من مرتين لتلاتة في الإسبوع عن طريق وضع كمية مناسبة منه على فروة رأسك لمدة دقيقتين أو ثلاثة.

من المعروف عن منتجات أوركيديا إنها منتجات عالية الجودة، وآمنة سواء على البشرة أو الشعر، ده غير كمان إن منتجات أوركيديا واحدة من أكبر المنافسين في السوق المصري، لأنها بتحتل المرتبة الثانية في صناعة أجود أدوية العيون. 

كل القائمين على شركة أوركيديا عندهم شغف تجاه اللي بيعملوا وده بيظهر أوي في منتجاتهم. 

لو عايز تعرف أكتر عن المنتجات اللي بتقدمها شركة أوركيديا، تقدر تشوف كل المنتجات المتاحة على سورس بيوتي من هنا


شامبو للتساقط و مقشر لفروة الشعر من نويت فرانس 

في أسباب كتيرة ممكن تكون ورا تساقط الشعر عند الرجال، زي الوراثة أو عامل السن، أو بعض العوامل الخارجية زي التوتر أو الضغط، أو حتى لو عادات صحية سيئة ممكن كلها تكون سبب من أسباب تساقط الشعر. 

بس شامبو نويت فرانس لتساقط الشعر ومقشر لفروة الشعر، بيعمل بشكل أساسي على تقليل تساقط الشعر، وكمان بيعزز من نمو الشعر، وده لأن تركبيته المميزة والفريدة بتساعد على إزالة السموم وتفكيك الدهون والأوساخ في فروة الرأس، وكمان تنشيط الدورة الدموية في فروة الرأس واللي بيعزز من نمو الشعر مرة أخرى. 


شامبو Phytodefrisant ضد الهيشان

أول ما تكتشف إنك بتعاني من تساقط الشعر، غالبًا أول رد فعل ليك هيبقى إنه خلاص انتهت حلول الأرض. 

بس مع شامبو Phytodefrisant  الحلول لسه موجودة. 

شامبو Phytodefrisant  مقوي و منشط للشعر وبيساعد على منع تساقط الشعر بشكل ملحوظ، وده بسبب المكونات النباتية الفعالة زي خلاصة غوارنا وطحالب البحر الحمراء، خلاصة نبتة كنباث الحقول مع خصائص قابصة.

اقرأ ايضاً: أفضل شامبو ضد القشرة للرجال في الوقت الحالي


شامبو-Top Hair

زي ما قولنا في الأول إن أول حاجة لازم تهتم بيها للتخلص من تساقط الشعر، هي اختيار الشامبو المناسب، وهنا هيجي دور الشامبو رقم 4 في قائمة أفضل 6 شامبو لتساقط الشعر للرجال وهو شامبو توب هير من إنفينيتي فارما

شامبو توب هير واحد من أفضل الاختيارات لعلاج تساقط الشعر وده لأنه خالي من الكبريتات والبارابين واللي بدوره بيحافظ على الشعر من التساقط وهيسرع من نمو شعرك في وقت قصير جدًا. 

ده غير تركيبته اللطيفة على فروة الرأس اللي هتحافظ على ترطيب الفروة و عدم تجريدها من الزيوت الطبيعية الضرورية. 


شامبو هير فيول

من حسن الحظ، إن المنتجات اللي موجودة دلوقتي و الشركات المصنعة، دايمًا بتحاول تطور من تركيبات المنتجات بتاعتها عشان توصل لأحسن نتيجة. 

زي إن شامبو هير فيول من ليجاسي وتركيبته الطبيعية اللي بتساعد على حماية الشعر من التساقط و استعاد صحته حتى لو كان خفيف هتبقى الخيار الأمثل بالنسبة لك. 

وده لأنه شامبو هير فيول من ليجاسي مكون من زيوت بتساعد على تحفيز نمو الشعر زي زيت أوراق شجرة الشاي، زيت الأرجان العضوي، وغيرها من المكونات زي أكوا، صوديوم C14-16 أوليفين سلفونات، كوكاميدوبروبيل بيتين، كوكو جلوكوزيد، بولي كواترنيوم 22، بانثينول، كيراتين متحلل، بروتين الأرز المتحلل وكلها بتساعد على تقليل تساقط الشعر. 


شامبو مقوي للشعر التالف من جريليفز

نيجي لآخر شامبو لتساقط الشعر للرجال معانا في القائمة وهو شامبو من جريليفز. المميز في الشامبو ده أنه مش بس بيساعد على التخلص من تساقط الشعر، إنما كمان بيحافظ على الشعر القوي والصحي وبيعالج التلف اللي في شعرك لأنه فيه زيوت الارجان المغربي، و مزود بخلاصة الكافيين بالأضافة إلى مستخلصات الروزماري المفيدة للشعر واللي بيحافظ على ترطيب فروة الرأس و بيحفظ نموه و بيساعد على منع التقصف. 

More from The Source

Free delivery over 350 EGP
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore
Refer a friend & earn 15% off
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore
Join our loyalty program
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore
Explore our blog
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore